foton

foton

söndag 5 november 2017

Favorit i repris och bloggens födelsedag


I slutet av oktober fyllde bloggen 4 år, så det vill jag idag uppmärksamma med en
favorit i repris, nämligen denna cheesecake. :)
Denna lilla läckerbit är så otroligt snabbgjort, lättlagad och gudomligt god!
Inte för söt, utan precis lagom i mitt tycke.
Vill man i alla fall ha den mindre mäktig, så kan man minska på vit chokladen.

Receptet finns här.



Den här tårtan gjorde jag till min svärmors födelsedagskaffe idag, och för att göra
den lite annorlunda än förra gången, så testade jag att byta ut en del av blåbären i tårtan till frysta hallon, och även de färska bären på tårtan fick bli en blandning av blåbär och hallon.
Gudomligt gott alltså! :)
Jag kommer alltid att vara svag för en god cheesecake, och är den dessutom lättlagad, med få ingredienser, så blir den automatiskt mer lockande.
Ni måste pröva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar