foton

foton

lördag 28 oktober 2017

Gentleman 30-års tårta


Denna tårta hade jag äran att göra till förra lördagens överrasknings 30 års fest. :)
Min svägerskas sambo fyllde 30, och vi var även bjudna på kalas på fredagen.
Även då hade jag fått in beställning på tårtor, som den pinfärska 30-åringen själv beställt.

Lördagens fest var hur kul som helst, och tårtan fick enorm uppmärksamhet
och positiv feedback. Så stort TACK till alla som var där och uppskattade mitt arbete. :)
Alltid roligt när folk är nöjda! :)


Jag valde att denna gång göra tårtan lite extra hög, så att det skulle se bra ut med skjortan och kragen på framsidan. Därför är det tre fyllningar istället för två, som jag oftast använder.
Tårtan är gjord av Glutenfritt tårtbotten med smak av vanilj. Fylld med svartvinbärsmousse, vit chokladmousse och grädde blandat med frysta blåbär.
Den är spacklad med smörkräm och täckt med sockermassa (sockerpasta).
Siffran 30 är penslad med ätbar guldfärg.
En liten detalj som fattas på tårtan på mina bilder, är en liten svart hatt. :)
Märkte att den saknades just före jag skulle bära ut den till bilen. 


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar