foton

foton

söndag 1 oktober 2017

3 års tårta med blommor och pastellfärger




Denna tårta for igår iväg till lilla Elins födelsedagskalas.
 Elins mamma ville ha en tårta som var som siffran 3, och önskemålet var de här färgerna.


Det var första gången jag gjorde en siffertårta och det var svårt att uppskatta för hur många den skulle bli som klar, men jag tror nog att den räckte till ;). Jag funderade också på hur jag skulle göra för att fylla tårtan och hur jag skulle få dit sockermassan...men slutresultatet blev riktigt bra ändå. :D 
En erfarenhet rikare igen :)


Tårtan är gjord av glutenfritt tårtbotten, och fylld med hallonmousse och kinuskimousse. Den är spacklad med smörkräm smaksatt med vaniljpulver och täckt med sockermassa. 

 Tårtan som klar och som enbart spacklad med smörkräm...

 Tårtan är formad av två runda tårtbotten, som jag sedan skurit till önskad form.
Det var en tidskrävande, spännande och utmanande tårta, och roligt att se resultatet.
Är kunden nöjd, så är jag nöjd! :)

Grattis Elin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar