foton

foton

lördag 24 juni 2017

Bröllopstårta med Midsommarrosor

God kväll på er alla!



Den här tårtan var gårdagens projekt före frukosten. :D

Jag fick äran att göra en bröllopstårta till midsommarafton,
och ville få iväg tårtan på morgonen innan det blir för varmt i bilen.

Bröllopstårtor görs med blandade känslor, iallafall hos mig. :)
Det är roligt, spännande, nervöst och lite skräckinjagande på samma gång.
Roligt, för att det är en så otroligt härlig känsla att få göra en tårta till en verkligt viktig dag för kunden. Två människor som skall knyta sina band, och just jag får göra deras tårta.
Spännande, för att man väntar på att få se resultatet av sina handlingar.
Nervöst, för att man undrar vad kunden skall tycka.
Skräckinjagande, för att man grubblar ihjäl sig om tårtan klarade transporten helskinnad eller inte. Huh, säger jag bara!! :D


Önskemålet var en tårta med ränder, grädde och midsommarrosor.
Smakerna fick gärna vara brudens favoriter: rabarber och vit choklad.
Så blev det. :)

Tårtan är gjord av glutenfria tårtbotten med smak av vanilj, vit chokladmousse, och rabarbermousse. 
Jag spacklade tårtan med ett tunt lager vaniljsmörkräm för att tårtan skulle bli extra stadig, med tanke på transporten. Tårtan är sedan täckt med en blandning av vispad grädde, och färskost (philadelphia). Denna färskostgrädde är min nya favorit. Den är neutral i smaken och inte så söt.
Den blir krämig i konsistensen och jag tänkte att den kanske skulle hålla bättre än bara vanlig grädde, när den skulle åka en god stund i bil.





Jag önskar er en god fortsättning på midsommarhelgen! 
Ta hand om varandra.

♥ ♥ ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar