foton

foton

tisdag 22 mars 2016

En enkel födelsedagstårta

Hej på er!

Här kommer en enkel och snabbt undanstökad tårta som serverades till kaffet när min man fyllde år, för någon vecka sedan. Förra året var det den här tårtan som han lade in önskemål om, och för två år sedan så såg tårtan ut så här. Men i år var det inga önskemål, plus att han hade tävlingar dagen före födelsedagen, så jag fick helt enkelt baka sådant som jag hade tid att slänga ihop. :)
Då måste man hitta på enkla lösningar på en tårta som absolut måste vara täckt med marsipan, och inte får se tråkig och halvfärdig ut. 
( Min man älskar marsipan, medan jag föredrar grädde eller choklad på en tårta.)

Tårtan bestod av glutenfritt tårtbotten, mangomousse och vaniljmousse med mosade jordgubbar under. Den var spacklad med smörkräm, och täckt med vitfärgad marsipan. Jag gjorde en öppning i marsipanlocket, för att kunna dekorera med lite jordgubbar. :)




Härliga granna tulpaner fick följa med hem från butiken :)


Lite rester kvar av frukten som jag köpte till tårtorna.
Det blev också en smörgåstårta, för alla gillar inte söta tårtor. :)



Trevlig fortsättning på dagen! :)

/ Diana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar