foton

foton

tisdag 3 december 2013

Kerstins 50-års tårta

Nu äntligen hinner jag en stund med bloggen igen. Det har blivit ett kort uppehåll härifrån, eftersom min tid inte räcker till helt enkelt. Bakandet har dock inte tagit paus, så det finns ett och annat att lägga ut på bloggen. 
Här kommer en tårta som jag gjorde idag. En föredetta arbetskamrat till mig, fyller 50 år idag. Min mamma beställde tårtan som en överraskning åt henne, och det skulle vara något med choklad.(Kerstin är en gemensam vän, till mig och min mamma)
Grattis Kerstin!


Tårtan bestod av glutenfritt tårtbotten smaksatt med kakao, hallonmousse och chokladmousse gjord på mörkchoklad. Utanpå tårtan är det en chokladglasyr, och runtom vanlig vispgrädde, och en chokladvispgrädde. Dekorationerna är sockermassa och marsipan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar