foton

foton

söndag 17 november 2013

Rock´n roll tårta

Melinda firade sin 14-års födelsedag på lördag, och hennes syster och mamma ville ha en tårta med rock´n roll tema åt henne. Det skulle vara en chokladtårta med grädde runtom.  
(Tyvärr så kommer färgerna inte riktigt till sin rätt, på dessa fotografier, eftersom det var så dåligt ljus när jag skulle knäppa lite bilder, innan tårtan for iväg..) 

Så här blev min tolkning:



Tårtan bestod av tårtbotten smaksatt med kakao, vit chokladmousse och mjölkchokladmousse gjord på fazer blå. Jag gjorde en och en halv sats av båda fyllningarna, så att det skulle vara mycket choklad. :) Tårtan är täckt med ett chokladtäcke utanpå och vispgrädde runtom. Dekorationerna är sockermassa och marsipan.
Det var första gången på evigheter som jag bakat tårtbotten med vetemjöl istället för glutenfri mjölmix, och jag måste säga att jag blev besviken. Bottnena blev inte alls lika höga och fina, som dom brukar bli när jag gör dom glutenfria. Så härefter tror jag bestämt att jag gör enbart glutenfria botten. :)

1 kommentar:

  1. Vi som åt kakan var inte besvikna. Den var läcker!

    SvaraRadera